Zwroty i reklamacje – Twoje prawa w Neko Print Studio

1. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny, zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) otrzymał towar.

  3. Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do:
    a) produktów wykonanych według specyfikacji Klienta,
    b) produktów personalizowanych (np. z nadrukiem na życzenie Klienta),
    chyba że produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową.

  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, przesyłając oświadczenie drogą elektroniczną na adres biuro@nekoprint.pl

  5. Zwrot płatności zostanie dokonany nie później niż 14 dni od dnia otrzymania zwrotu towaru lub dowodu jego odesłania, z wykorzystaniem takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.



2. REKLAMACJE

§1. Postanowienia ogólne

1.Reklamacje składane przez Klientów sklepu internetowego nekoprint.pl są rozpatrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:

  • ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,

  • ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,

  • rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niezgodności towarów z umową.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową przez okres 2 lat od dnia jego dostarczenia.

Postanowienia niniejszej Polityki mają zastosowanie zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców dokonujących zakupów na zasadach przewidzianych dla konsumentów, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

§2. Zasady składania reklamacji

  1. Klient może złożyć reklamację w przypadku:

    • stwierdzenia niezgodności towaru z umową,

    • otrzymania towaru uszkodzonego mechanicznie (np. podczas transportu),

    • wystąpienia wad materiałowych lub wykonawczych.

  2. Reklamację można złożyć:

    • za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@nekoprint.pl,

  3. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać:

    • imię i nazwisko lub nazwę firmy Klienta,

    • numer zamówienia,

    • opis zgłaszanej wady lub niezgodności,

    • zdjęcia dokumentujące problem,

    • preferowany sposób rozwiązania (wymiana lub odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy).

  4. Sprzedawca może poprosić o odesłanie produktu w celu oceny zasadności reklamacji. W przypadku uznania reklamacji koszty przesyłki zwrotnej ponosi Sprzedawca.

§3. Terminy i sposób rozpatrzenia reklamacji

  1. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia ich otrzymania.

  2. Klient zostanie poinformowany o decyzji w sprawie reklamacji drogą elektroniczną.

  3. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca:

    • wymieni produkt na nowy,

    • lub zwróci pełną wartość zamówienia – w zależności od charakteru wady oraz uzasadnionego wyboru Klienta.

  4. Jeśli reklamacja zostanie uznana za niezasadną, Klient zostanie o tym poinformowany wraz z uzasadnieniem decyzji.

§4. Obowiązki Klienta dotyczące użytkowania produktów

  1. Produkty oferowane przez Sprzedawcę są opatrzone instrukcją prawidłowej pielęgnacji, udostępnianą w formie metki. Klient zobowiązany jest do ścisłego przestrzegania tych zaleceń, w szczególności w celu utrzymania trwałości nadruku, koloru i właściwości materiału.

  2. W ramach podstawowych zasad prawidłowej konserwacji odzieży zabrania się:

    • prania w temperaturze wyższej niż 30°C,

    • stosowania innych programów niż delikatny oraz prania na prawej stronie,

    • suszenia w suszarkach bębnowych,

    • używania wybielaczy, zmiękczaczy tkanin oraz chemicznych środków czyszczących,

    • prasowania po stronie zewnętrznej oraz w temperaturze przekraczającej 110°C.

  3. Sprzedawca niniejszym wyłącza odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenia produktów, w tym nadruków, wynikające z nieprzestrzegania zasad prawidłowej pielęgnacji. Klient przyjmuje do wiadomości, że:

    • niewłaściwe użytkowanie lub konserwacja może prowadzić do trwałych uszkodzeń produktów,

    • reklamacje wynikające z powyższych uchybień nie będą rozpatrywane i zostaną automatycznie odrzucone jako bezzasadne.



§5. Produkty personalizowane

  1. Produkty wykonane na indywidualne zamówienie Klienta, zawierające nadruki według jego wytycznych, są wykonywane zgodnie z projektem zaakceptowanym przez Klienta.

  2. Reklamacje dotyczące zaakceptowanych projektów nie będą uwzględniane, wyjątkiem jest wada fizyczna produktu.

  3. Produkty personalizowane nie podlegają zwrotowi w trybie odstąpienia od umowy, o którym mowa w ustawie o prawach konsumenta, z wyjątkiem sytuacji, w których produkt jest wadliwy lub niezgodny z zaakceptowanym projektem.

§6. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

  1. Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:

    • mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej,

    • internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR) dostępnego pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

  2. Skorzystanie z procedur, o których mowa w ust. 1, jest dobrowolne i wymaga zgody obu stron.

§7. Dane kontaktowe

Wszelkie reklamacje i pytania należy kierować na dane kontaktowe Sprzedawcy:

  • E-mail: biuro@nekoprint.pl

  • Telefon: +48 789 034 636

  • Adres korespondencyjny:
    Custom Patrycja Furtak
    ul. Parkowa 3
    65-391 Zielona Góra